Календарне планування уроків
всесвітньої історії для 9-х класів у 2017/2018 н.р.
1 година на тиждень
1. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів для 5-9 кл. затверджені наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13 січня 2017 р. і № 201 від 10 лютого 2017 р.
2. Гісем О.В. Мартинюк О.О. Всесвітня історія. 9 кл.: підручник для загальноосвіт. навч. закл. / О.В.Гісем, О.О.Мартинюк. - Х.: Вид-во "Ранок", 2017 для учнів 9 класу складається з двох окремих предметів – історії України та всесвітньої історії.
У частині всесвітньої історії курс має сприяти виробленню в учнів власного ставлення до змін у житті та світогляді людей у другий період Нового часу – епоху революцій, появи нових ідеологій, становлення модерного суспільства з його соціально-політичними та соціально-економічними структурами – і підготувати до розуміння ХХ ст. Важливим у 9 класі є остаточне опанування учнями/ученицями таких складних умінь, як визначення причин, сутності та наслідків подій, явищ і процесів на українських територіях та інших країнах, їх характеристика та порівняння, й формування вмінь аргументованого висловлювати власні думки і позиції в усній та письмовій формі. Матеріал курсу відкриває значно більші, порівняно з 8 класом, можливості для компетентнісного підходу в навчанні – насамперед через актуалізацію фактично всіх наскрізних, міжпредметних і предметних змістових ліній, про які йдеться в початковій пояснювальній записці.
Структура курсу:
Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН
Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.)
Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ
Розділ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)
Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ ТА ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)
Узагальнення до курсу. ОСНОВНІ ІДЕЇ, ЗДОБУТКИ, ВИКЛИКИ «ДОВГОГО» ХІХ СТОЛІТТЯ
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
9 клас (35 годин)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Прим-ка |
|
|
||||
1 |
Повторення. Людство в епоху Нового часу. |
|
|
|
2 |
Вступ. Ознайомлення учнів із завданнями і структурою курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література та електронні ресурси. Світ наприкінці ХVІІІ — у ХІХ ст. Періодизація Нової історії. Загальна характеристика змін у господарюванні, політичному житті, утвердження парламентаризму, розвитку духовної сфери суспільства.
|
|
|
|
РОЗДІЛ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН |
||||
3 |
Початок Великої французької революції кінця XVIII ст. Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва). Практична робота: на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча Французької революції (на вибір учителя/учительки). |
|
|
|
4 |
Завершення Великої французької революції кінця XVIII ст. Французька революція кінця XVIII ст. |
|
|
|
5 |
Консульство та Імперія у Франції. Наполеон Бонапарт. Історичне значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз. |
|
|
|
6 |
Практичне заняття: підготувати есе на тему «Права людини і громадянина в якобінській Франції», «Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона» та ін.; |
|
|
|
7 |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Європа в час Французької революції та наполеонівських війн.» |
|
|
|
РОЗДІЛ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 РР.) |
||||
8 |
Початок становлення індустріального суспільства Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки. Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм). |
|
|
|
9 |
Практичне заняття: Повсякденне життя. підготувати аналітичну записку (після пояснень учителя і відповідно до запропонованої ним схеми) про суспільні наслідки індустріальної революції, зміни в житті та побуті різних верств населення в ХІХ ст., інше (на вибір учителя/учительки); |
|
|
|
10 |
Велика Британія Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії. |
|
|
|
11 |
Франція. Бельгійська революція. Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія. |
|
|
|
12 |
Автрійська та Російська імперії. Росія у першій половині ХІХ ст. Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст. |
|
|
|
13 |
Революції 1848–1849 рр. «Весна народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Національні рухи слов’янських народів. |
|
|
|
14 |
Об’єднання Німеччини та Італії. Практична робота: на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет лідера національного руху (на вибір учителя/учительки). |
|
|
|
15 |
Сполучені Штати Америки Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня. Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово). |
|
|
|
16 |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.)». |
|
|
|
РОЗДІЛ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ В ОСТАННІЙ ТРЕТИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТ. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ |
||||
17 |
Основні тенденції соціально-економічного і політичного розвитку провідних країн Західної Європи та Америки Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу. |
|
|
|
18 |
Практичне заняття Суперечливі наслідки колоніальної політики для метрополій і країн Азії та Африки (на підставі доступних текстових і візуальних джерел підготувати замітку (репортаж) |
|
|
|
19 |
Франція Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Жорж Клемансо. |
|
|
|
20 |
Німеччина Німецька імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової політики». |
|
|
|
21 |
Велика Британія Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. |
|
|
|
22 |
Практичне заняття укласти порівняльну таблицю реформаторських заходів, що їх здійснювали під впливом модернізаційних процесів у ХІХ і на початку ХХ ст. уряди Росії, Австро-Угорщини, Німеччини, Франції, Великої Британії, Італії (на вибір учителя/учительки); |
|
|
|
23 |
Сполучені Штати Америки Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа. Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона |
|
|
|
24 |
Російська імперія «Великі реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи. |
|
|
|
25 |
Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах. |
|
|
|
26 |
Японія Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії. |
|
|
|
27 |
Китай Сунь Ятсен. Сіньхайська революція. |
|
|
|
28 |
Спроби модернізації Османської імперії. |
|
|
|
29 |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. Пробудження Азії». |
|
|
|
РОЗДІЛ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.) |
||||
30 |
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта. Початок боротьби за переділ колоніального світу. Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст. Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст. Практична робота: простежити (за доступними історичними джерелами) динаміку міжнародних відносин у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст., результати міркувань представити в резюме. |
|
|
|
РОЗДІЛ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (КІНЕЦЬ ХVІІІ – ПОЧАТОК ХХ СТ.) |
||||
31 |
Наука і техніка ХІХ ст. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю. Наукові й технічні досягнення. Література та мистецтво. Практична робота: зібрати й укласти в таблиці перелік фактів, які свідчать про зародження в ХІХ ст. масової культури / масового виробництва. |
|
|
|
32 |
Література та мистецтво ХІХ ст. Зародження масової культури. Масове виробництво. Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. людей на початку ХХ ст.» |
|
|
|
33 |
Практичне заняття підготувати презентацію «Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.»;Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація. |
|
|
|
34 |
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Міжнародні відносини (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)» та «Розвиток культури і повсякденне життя (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)». |
|
|
|
35 |
Узагальнення до курсу. Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» ХІХ століття |
|
|
|